Weer thuis

17 augustus 2016 - Phu Quoc, Vietnam

In Duong Dong blijkt een aardige nachtmarkt te zijn. We besluiten in het stadje een Restaurant in Duong Donghapje te eten en daarna de markt te bezoeken. Vanaf de boulevard is de zee vrijwel onzichtbaar, maar als we door een restaurant heen lopen komen we op een mooi terras boven de zee uit. De zonsondergang is daar prachtig!

De nachtmarkt blijkt vervolgens te bestaan uit stalletjes met heel veel verse vis. Was ook niet verkeerd geweest om te eten. Op het eerste deel van de markt kijken we bij Nachtmarkt in Duong Dongwat hele kleine kraampjes. o.a. Een kraampje dat je naam in een rijstkorrel graveert. Opeens horen we een schreeuw en ontstaat er beweging. Snel zeg ik tegen Myrthe en Jorn dat we aan de kant moeten. Dan valt me op dat alle kleine stalletjes ineens weg zijn. De laatste zien we nog verdwijnen achter schuttingen etc. Blijkbaar illegaal, en inderdaad komt er een politieauto aan. Verbazingwekkend hoe in een paar seconden alles weg is! We kopen een paar souvenirs op de markt. Ze maken er verder diverse zoetigheden, zoals ijs dat op een plaat wordt afgekoeld en opgerold tot een Pier en tempeltje in Duong Dongfeestelijk geheel. Aan het einde van de straat komen we weer bij de zee, waar ook nog een tempeltje blijkt te zijn. Er wordt actief gebeden, en te zien aan de versieringen met o.a. Een bootje richt het zich op een bede voor de zeevaarders.

De volgende dag gaan we nog snorkelen aan de zuidkant van het eiland. De wind is hier minder. Ondanks dat is het zicht niet geweldig. Maar voordeel is dat hier geen Lunch op de boot bij het snorkelenkwallen zijn en het dus rustiger snorkelt. Myrthe en ik zien naast vissen en koraal ook nog zee-egels en een kreeftje. De groep is klein en dat maakt het tot een gezellig geheel. De bemanning maakt een heerlijke lunch klaar op de boot.

En dan is het echt de laatste dag. Jorn zwemt tot het laatste moment in zee, springend in de golven. Na het middaguur vertrekken we en na een voorspoedige reis Terug van het strandGolven bij Mango Bay resortzijn we de volgende dag om 14.00 uur thuis.

De vakantie ligt inmiddels een paar dagen achter ons en de Jetlag neemt af. We kijken terug op een bijzondere vakantie samen!

1. Kor Berghuis:
    23 augustus 2016
    Geweldig om jullie reisverhalen te lezen en van de foto's te genieten en zo jullie uitdagende reis mee te beleven. Je proeft met de verhalen de sfeer, de natuur, cultuur, de mensen, kortom ben een heel stuk wijzer geworden van Vietnam.
    Een ervaring rijker voor jullie allen denk ik, maar zeker voor de kinderen moet het rijke ervaring en belevenis zijn geweest.
    Welkom thuis.
  2. Berthilde:
    18 september 2016
    Wat een geweldig reisverslag en wat een mooie foto's! Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Het is me nu helemaal duidelijk; we gaan zeker een keer terug naar Vietnam! Dank voor jullie verhalen. En Jorn, wat heb je eigenlijk met die enorme vis gedaan die je gevangen hebt?