Relaxen

15 augustus 2016 - Phu Quoc, Vietnam

De laatste dagen van onze vakantie zijn we op een heerlijk resort op Phu Quoc. Een Strandbartropisch eiland onder de kust van Cambodja. Het is een ecologisch resort. Ze proberen anders om te gaan met energie, water en afval. Met name het omgaan met afval is in de dit land iets waar nog veel te bereiken valt. Overal ligt afval. We hebben ook het idee dat er weinig gefaciliteerd wordt om het kwijt te raken. Soms lopen we zelf ook een half uur met afval rond, omdat er geen afvalbakken zijn.

Het resort ligt direct aan zee , met een kilometer strand. Aangezien het regenseizoen Golvenis is de zee best wild. Dat is een nadeel voor het snorkelen, maar het zwemmen in de golven is erg leuk! Het waait vrij stevig, maar omdat het wel rond de 30 graden is is dat lekker! 'S Nachts is het een herrie van jewelste. De golven, de wind en soms een stevig tropische stortbui. Maar gelukkig allemaal natuurlijke geluiden.

We gebruiken deze dagen vooral om bij te komen van het reizen. Met name Myrthe is Ons uitzicht vanuit het huisjeerg moe. We hebben in het stadje Duong Dong rondgekeken en verder alleen maar hier in de omgeving. Als het weer het toelaat gaan we morgen snorkelen en duiken bij een eilandengroep aan de zuidkant van het eiland. Een heerlijk relaxed einde van onze vakantie!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke:
    15 augustus 2016
    Dat is eengoede afsluiting van jullie vakantie, die indruk had ik al dat het best vermoeiend is. Geniet hier van ziet er uitnodigend uit!!