De straat op in Hanoi

19 juli 2016 - Hanoi (Ha Noi), Vietnam

De vluchten van en naar Istanbul worden zaterdagmiddag gelukkig weer opgestart. De staatsgreep is "officieel" mislukt. Het reizen via Istanbul is natuurlijk toch anders dan anders, maar éénmaal in Istanbul is er niets bijzonders te zien. Een megagrote luchthaven waar het erg druk is. Istanbul airport

Na lichte vertraging komen we rond half 5 lokale tijd aan in Hanoi. Een rustige kleine luchthaven, waar de formaliteiten vrij snel verlopen. De avond gebruiken we om een klein rondje te lopen rond het hotel. We zitten midden in de oude binnenstad, vlak bij het beroemde Hoan Kiem meer. Op onze kamer kijken we uit op een bedrijvig straatje. Het stikt van de scooters. Bij het ontbijt treffen we Nederlanders die bij ons in het vliegtuig zaten. Het blijkt dat ze op Istanbul midden in de coup hebben gezeten. Die zijn dus helemaal blij om veilig in Hanoi te zijn!

We lopen bij 33 graden naar het Hoan Kiem meer. Bij een koffiehuisje met prachtig uitzicht oo het meer drinken we wat. Myrthe probeert een kokosnoot.Kokosnoot

We bezoeken de tempel bij het meer. Vervolgens slenteren we door kleine straatjes naar de markt. Onderweg zien we de meest bizarre winkeltjes. Vaak verkopen ze maar een paar producten. Zo is er een winkel met vrijwel alleen plakband. En 1 verkoopt lege dozen. Of een winkel met alle benodigdheden voor later (urnen)Winkeltjes hanoi

We lopen naar de Dong Xuan markt. De eerste bijzondere zaak doet is vis, schaal-en andere schelpdieren en nog wat bijzonderheden. Een aardige eerste indruk van een bedrijvige stad!Te koop op de marktTe koop op de markt (2)

1. Kor Berghuis:
    19 juli 2016
    Goed om te horen dat de reis goed verlopen is. En nu lekker genieten (en wij ook een beetje)
  2. Monique:
    20 juli 2016
    Leuk om jullie te volgen. Geniet van het fantastische Vietnam!
  3. Bram en Nini:
    was de hondekop lekker ?
  4. Mariette de Visser:
    20 juli 2016
    De hondekop lag ook na het eten nog in de vitrine! Dus we weten het niet....
  5. Tom en jantje:
    24 juli 2016
    Waaaaauw buurman en familie, wat een geweldige onderneming!! Hèèl veel plezier en vakantiegenot samen. Genieten. Groetjes. :)